Manual de Contabilitate Financiară
Partea I - Definirea și Organizarea Contabilităţii Entităţilor Economice
Introducere în Contabilitate
Planul de conturi
Partea II - Contabilitatea Financiară
Capitolul 1 Capitaluri, Provizioane, Împrumuturi și Datorii Asimilate
1.1. Contabilitatea capitalurilor proprii
Contabilitatea capitalului social - cont 1011 1012 141 149 456
Constituirea capitalului social
Mișcările capitalului social
Contabilitatea primelor de capital – cont 1041 1042 1043 1044
Contabilitatea rezervelor din reevaluare – cont 105
Operații privind rezervele din reevaluare
Contabilitatea rezervelor - cont 1061 1063 1065 1068 107 108
Contabilitatea acţiunilor proprii – cont 1091 1092
Contabilitatea rezultatului exerciţiului financiar – cont 121 129
Contabilitatea rezultatului reportat – cont 1171 1174
1.2. Contabilitatea împrumuturilor și datoriilor asimilate
Contabilitatea creditelor bancare pe termen lung şi mediu – cont 1621 1622 1682
Contabilitatea datoriilor cu entitățile afiliate, asociate sau controlate în comun – cont 1661 1663 1685 1686
Capitolul 2 Imobilizări
2.1. Contabilitatea activelor imobilizate
Evaluarea activelor imobilizate
Contabilitatea imobilizarilor necorporale – cont 201, 203, 205, 2071, 2075, 208, 2801, 2803, 2805, 2808, 233, 234
Operații privind imobilizările necorporale cu titlu oneros
Operații privind imobilizările necorporale realizate prin forțe proprii
Capitolul 3 Conturi de stocuri şi producţie în curs de execuţie
3.1. Contabilitatea materiilor prime, materialelor și a obiectelor de inventar - cont 301 302 303 308
Operații privind materiile prime, materialele și obiectele de inventar
3.2. Contabilitatea produselor şi a producției în curs de execuție - cont 331 332 341 345 346 348
Operații privind produsele din producția în curs de execuție
Alte operații privind produsele din producția în curs de execuție
3.3. Contabilitatea stocurilor aflate la terţi – cont 351 354 356 357 358
3.4. Contabilitatea animalelor – cont 361 368
3.5 Contabilitatea ambalajelor – cont 381 388
Operații privind ambalajele de transport
Operații privind materiale pentru ambalat și ambalajele obţinute din producţie proprie
Capitolul 4 Terți
4.1. Contabilitatea subvenţiilor – cont 4451 4452 4458 4751 4752 4753 4754 4758
4.2. Contabilitatea decontărilor cu asociaţii – cont 4551 4558 456 457
4.3. Contabilitatea veniturilor și cheltuielilor în avans - cont 471 472
4.4. Contabilitatea operațiilor în curs de clarificare – cont 473
4.5. Contabilitatea decontărilor în cadrul entității (între subunități) – cont 481 482
Capitolul 5 Trezoreria
5.1. Contabilitatea trezoreriei
5.2. Contabilitatea investiţiilor financiare pe termen scurt – cont 501 506 5081 5088 5091 5092
Contabilitatea investiţiilor financiare pe termen scurt - intrumente financiare primare
Contabilitatea investiţiilor financiare pe termen scurt - intrumente financiare derivate
5.3. Contabilitatea valorilor de încasat – cont 5112, 5113, 5114
5.4. Contabilitatea operațiunilor prin bancă - cont 5121 5124 5125 5186 5187
5.5. Contabilitatea creditelor bancare pe termen scurt – cont 5191 5192 5198
5.6. Contabilitatea operațiunilor cu numerar - cont 5311 5314
5.7. Contabilitatea altor valori de trezorerie – cont 5328 5323 5322 5321
5.8. Contabilitatea acreditivelor – cont 5411 5414
5.9. Contabilitatea avansurilor spre decontare - cont 542
5.10. Contabilitatea viramentelor interne – cont 581
Partea III - Închiderea exrcițiului financiar și situațiile financiare
Cuprins
Manual
Externalizarea serviciului de salarizare și HR sau administrare personal, vă oferă accesul direct la informații specializate și personal calificat, iar dumneavoastră vă puteți concentra asupra afacerii, evitând birocrația. Folosim softuri performante și actualizate la timp pentru a fi siguri că suntem în pas cu modificările fiscale, asigurând corectitudine și eficiență în calculul exact al tuturor contribuțiilor sociale și taxelor aferente.
Ce beneficii iți aduc externalizarea serviciilor de personal?
- Eficiență și corectitudine – aveți acces la personalul competent și eficient ce se ocupa în mod profesionist de salarizare și de detaliile juridice asociate;
- Reduceți costurile – prin eliminarea nevoii de a avea personal specializat pentru salarizare;
- Economisirea timpului – elimină sarcina de actualizare și menținere a sistemului de salariare (fără introducere de date, fără studierea de actualizări legislative, fără griji);
- Rapoarte complete și la timp – beneficiați de rapoarte de salarizare usor de interpretat și la timp.
Pentru proprietarii de afaceri mici, externalizarea, este cea mai bună soluție pentru a nu avea bătăi de cap și de a-și folosi timpul pierdut în acest sens, în alt scop: pentru vânzări, prospectarea de noi oportunități, îmbunătățirea produselor/serviciilor sau deservirea clienților. Chiar dacă aveți câțiva angajați sau câteva zeci, aveți acces la un pachet de servicii complete, personalizate și confidențiale, pentru a economisi timp și bani.
Oferim următoarele servicii:
Servicii HR - Administrare Personal
- întocmirea contractelor de muncă, actelor adiționale, deciziilor de încetare și a altor documente;
- întocmirea și transmiterea Registrului General de Evidență a Salariaților (REVISAL);
- întocmirea adeverințelor de salariu, notelor de lichidare pentru personal;
- reprezentarea în relația cu autoritățile specifice (Inspectoratul Teritorial de Muncă, Administrația Financiară, Casa de Asigurări Sociale, Casa de Asigurări Sociale de Sănătate, Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă);
- reprezentarea și asistența în cazul unui control din partea autorităților specifice;
- suport legislativ și consultanță pentru probleme apărute în domeniul relațiilor de muncă;
- informări legislative în domeniul relațiilor de muncă;
- asistență în privința întocmirii și gestionării dosarelor de personal (fișe de post, declarații personal, etc.);
- întocmirea de proceduri de promovare, de sancționare sau de concediere disciplinară;
- întocmirea regulamentelor de ordine interioară;
- sprijin în elaborarea organigramei;
- training personal;
Servicii HR - Salarizare
- calculul salarial și întocmirea statelor de plată;
- întocmirea fluturașilor de salarii;
- întocmirea declarațiilor fiscale și transmiterea on-line către autorități;
- calculul indemnizațiilor de concediu de prenatal, concediu post natal, concediu medical;
- calculul sporurilor și adaosurilor la salariul de bază (ore suplimentare, spor repaus săptămânal, spor de noapte, condiții grele, premii, ajutoare, etc.);
- calculul concediilor de odihnă și al concediilor medicale;
- calculul reținerilor și popririlor salariale;
- suport legislativ și consultantă pentru probleme de salarizare sau calcul salarial;
- informări legislative în domeniul salarizării;